torsdag 10 september 2015

Glädje

Ibland så kommer glädjen i saker man inte trodde skulle ge glädje. Idag kom den i ett par jeans. Jag gick upp 19 kg under graviditeten och gick ner 10 kg bara efter ett par dagar, sen har de andra kilona varit lite sega. Men jag halvbantar lite, det är ju inte bra att banta mycket när man ammar. Så mitt sätt är att inte äta godis och sånt i veckorna,äter bara nyttig mat och äta fyra gånger om dag + en promenad nästan varje dag. Och det verkar ha lönat sig. Jag har gått ner 3 kg på fem veckor. Fredde har också gjort så här och han har gått ner 6 kg. Men till det som gjorde mig så glad. Det var när jag skulle klä mig idag, jag har ju bara två par jeans som passar och ett par av dem är mammabyxor. Men idag tänkte jag att jag skulle prova om inte det var några av mina gamla byxor som passade och.... det första paret jag prova passar! Då gjorde jag ett glädjeskutt! 

//Cajza

1 kommentar: