söndag 22 juli 2012

Tantblomma?

Pelargon även kallad för tantblomma, iallafall av mig. För ni vet när man är ute och åker och ser en fin veranda med massa fina rosa eller röda pelargoner så kan man nästan vara hundra på att det är en söt liten tant som bor där. Hon går runt där i sitt lilla hus och tar hand om sina blommor, hon pratar med dem, vattnar dem varje dag och när hon är på riktigt bra humör så sjunger hon en liten psalm för dem. Eller det är kanske bara jag som har fördomar nu.
Iallafall så har jag, mor och far varit ute på en liten utflykt idag. Vi åkte till flädergården, de har Sveriges största fläderodling och så har det även Sveriges största pelargon odling med över 650 olika sorter. (Men jag bara säger det, det var en söt tant som jobbade där). Jag blev faktiskt lite imponerad av det, att det kan finns så många olika sorter på ett och samma ställe. Det är ganska häftigt.




Nu ska jag pack iför min och Freddes semester till Kalmar som avgår i morgon. 

//Cajza

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar