onsdag 20 juni 2012

Sommalovsonsdag

Sommarlov passar mig alldeles utmärkt. Idag gick jag upp vid nio och då började dagen med att Fredrik gjort frukost till mig, så det var bara att gå upp och äta. Sen åkte jag hem och då började jag baka bröd. Medans brödet jäste passade jag på att lag mat. Det blev lax, med nypotatis, sallad och limesås. Idag hade jag fått sallad från en granne som han hade odlat. Den var mycket god, smakade färskt. Sedan kom folket och åt och medans vi gjorde det så bakade jag av brödet i ugnen, så det luktade nybakat bröd medans vi åt. Lagom till disken var brödet klart. Sen var det bara att diska undan efter sig och beundrar sina verk. Jag hann inte paus länge förren det var dags att bege sig till stan för att övningsköra. Jag och Tesan körde, eller jag körde in och sedan körde jag lite i stan med körskolan medans hon shoppade. När jag var klar var även hon klar, bra planering där. Sedan tog vi en glass och körde hem ( jag körde hem).


//Cajza

1 kommentar:

  1. Den laxen hade inte dött förgäves! Dessutom gick ju körningen bra!

    SvaraRadera