måndag 25 juni 2012

Kanelbullebak

Vad ska man gör en måndag när man är ledig?
Ja, jag vet inte vad ni gör men jag valde att bak och städa.
Så jag började i förmiddags att baka kanelbullar och medans degen jäst första gången passade jag på att städa i kryddskåpet. Det behövdes kan man säg. 
Sedan var det dags att baka ut de i rullar och låta jäs en gång till och då var kl 12, så då var det dags att äta. 
Medans jag åt min macka tittade jag på "Leila bakar i Frankrike" . Hon bakade cupecakes och jag blev väldigt sugen på att baka det, men mjölet tog slut när jag bakade kanelbullarna. 
Sen var det dags för bullarna att in i ugnen och det dofta nybakat i hela huset, mysigt!
Nu provsmakar jag bullarna och tittar på ett avsnitt till av "Leila bakar".

//Cajza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar