fredag 15 januari 2016

Marmelad

  Idag stod det marmelad på schemat i köket. Hjälpte min mor för ett par veckor sedan att göra marmelad, så jag tänkte att nu ska jag gör det själv. Jag gjorde två sorter och inte så stor satts av varje sort så det blev två burkar apelsin och mandarin marmelad och en burk morot och paprika marmelad. Har inte smakat dem än med de luktar gott och ser goda ut, så hoppas på det bästa resultatet.



Sen har vi ju den där Abbe också... Igår natt så vaknade han och jag skulle stoppa i nappen i munnen igen men hittade inte den, så jag fick gå och hämta en ny. Och sen igår letade jag i hans säng, vände ut och in, upp och ner på allt men hittade inte den, kollade även på golvet. Så jag tänkte att den nappen är bort för alltid. Men... idag när han vaknar och jag ska ta upp honom då har han en napp i munnen och en i handen.... VAR HAR DEN ANDRA NAPPEN VARIT!!!!!!
//Cajza

1 kommentar:

  1. Abbe Labero! Han kan bli trollkarl o så kan ni åka till LAS Vegas o kolla hans show! :)

    SvaraRadera