tisdag 22 januari 2013

Dagens inlägg

Jag kom inte riktigt på någon bra rubrik till mitt inlägg idag så jag kallar det kort och gott " Dagens inlägg".
Idag har jag varit i skolan eller rättare sagt på Tranan. Vi har varit i köket hela dagen och jobbat på vårt projekt arbete. Jag lade ju in mina sillar i ättikslag förra veckan så de var klara för att läggas in i sina rätta "lagar" nu. Jag gjorde löksill och purjolök -romsill. Jag ska åka dit i morgon och smaka dem och se om de blev bra eller ej. Sen gjorde jag min cheesecake. Jag hade även förberett den förra veckan med att göra bottnen. Och den hade blivit lite för hård. Det gick inte att skära i den. Men då vet jag det till nästa gång att man ska inte göra bottnen en vecka innan.
Nu sitter jag och pluggar lite på historian och snart kommer min älskade Fredrik hit och hämtar mig. Då ska vi åka till Lönsboda.

Cheesecake!

//Cajza 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar