måndag 28 januari 2013

Ännu en helg är över

Jaha då var det ännu en helg över och måndag igen. Helgen har varit underbar. Det började med att Fredrik och Linnéa hämtade mig efter skolan och då åkte vi in till Kristianstad. Där skulle vi shoppa lite, vi hade varsitt ärende. Jag: köpa jeans. Fredrik: Köpa något fin för presentkortet på JC. Linnéa: Köpa busskort. 
Det blev köpt ett par jeans, en tröja, skärp och ett busskort. Alltså allt som skulle köpas. När vi hittat det vi sökte gick vi och fikade. 
Sen var det lördag. Då bestämde vi oss för att gå en runda i sanatorieskogen i Broby. Vi ringde till Linnéa och frågade om hon vill följa med. Och det vill hon. Men när vi gått runt och tittat på huset och pratat lite om hur synd det är att det  har förfallit såg vi en varningsskyllt.  Det stod att det fanns rävar men "lungmask" (tror jag det hette). Och det kunde tydligen vara väldigt smittsamt till hund. Så vi åkte hem till Linnéa och åt lite. Sen åkte vi till Osby på loppis och sen till Ikea. På kvällen hade jag, Fredrik och Svea en myskväll. I söndags jobbade Fredrik så jag och Svea var själva hemma. Det gick bra. Svea börjar bli duktig. Hon kan sitt, ligg, tass, rulla runt, kom och lite så. Hon kissar och bajsar heller inte så mycket inne länge. När Fredrik kom hem hade han pizza med sig. Det var länge sedan vi åt pizza så det var faktiskt lite gott. 

Idag har jag varit i skolan och haft historia och varit på tranan. Jag hann tyvärr inte göra så mycket på tranan men imorgon så ska jag göra mer. Nu väntar soffkväll med familjen annorlunda och vindruvor.  

En god fika på Wahlqvists!

Svea sover lite i bilen!
Mina nya jeans jag fick av min älskade Fredrik!

//Cajza



1 kommentar:

  1. Tack för super mysigt fredag och lördag<3 Byxorna riktigt snygg! I dag fick jag två jeans av mun älskade Martin, blå och andra gröna! För ett av min två bra jeans stack i dag:-\

    SvaraRadera