söndag 15 maj 2016

Super helg

  Denna helgen har varit en bra helg. I fredags klippte jag och Abbe oss. Abbes första klippning och det gick bra och han blev fin. Han blev lite uttråkad i slutet men inget som en vattenspruta inte ksn lösa. Sen åkte vi hem till päronen och Abbe sov middag och jag solade med mor och gjorde rabarberpaj. Den stora händelsen var att glassbilen kom och alla blev som barn igen. Sen åkte vi hem och hade fredagsmys.
   I lördags skulle jag, Abbe och Tesan  på utflykt. Vi hade bestämt Österlen men sen kom jag på idén att turista på Wanås istället så det gjorde vi. Kollade in grevens "ohyra" på slottet, checkade in utsikten och åt vegetarisk buffé.  Avslutade med en glass hemma hos Tesan.
  Idag har jag jobbat lite medans Fredde har gjort klart Abbes rum, så imorgon ska vi till IKEA och shoppa möbler och annat dylikt som kan behövas i ett barnrum. Vi satt och "kände in" rummet och Abbe gröp runt. Han pillade i eluttaget och det får man ju inte så vi sa till honom. Han blev då lire sur på oss och krokodiltårar kom fram.  Vi avslutade dagen med glass och tvmys.
  Nu ligger jag i sängen och lyssnar på Abbes snarkningar och regnet som slår mot fönsterrutan.

God natt på er vänner

//Cajza  

1 kommentar: