måndag 30 maj 2016

Morsdag

  Igår var det morsdag och första gången som jag själv var " mor". Känns konstigt att säga mor om mig själv, känner mig mer som en mamma. Jag jobbade hela dagen och det var fullt upp från öppning till stängning.  Jag blev inte väckt med frukost på sängen  och inte någon present. Så jag var lite besviken och sur när jag skulle gå hem. Men när jag kom hem hade Fredde ordnat söndagsmiddag delux. Porterstek med potatis och sallad och efterrätt varm daimbanan och glass. Det stod även en fin orkeéde på bordet. Så det sura försvann ganska snabbt. En lyckad morsdag alltså. ( Jag slapp tillochmed disken).
  Idag har Abbe och jag varit på två promenader, första efter lunch för att fylla på kylskåpet lite och få motion. Den andra efter kvällsmaten, då jag fick gå till affären igen för jag glömt köpa bordsmargarin.
  Vi kollade på Biggest loser nu ikväll och där pratade de om belöning. Att man skulle belöna sig i nått annat än mat när man nått sitt mål. Då säger Fredde: - Om du springer en mil ska jag köpa en TV till dig.
Vet inte om det var en belöning till mig eller till honom egentligen. Jag tycker ju att vår nuvarande TV funkar super bra... eller?

//Cajza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar