tisdag 8 mars 2016

Börja träna

  Jag försöker gå ner mina gravidkilo och det är inte så lätt. Innan jul hade jag gått ner 5 kilo och jag var jätte glad för det. Men sen kom julen och all julmat, godis och "skit" så då gick jag upp dem igen. Men nu försöker jag igen eller jag har försökt lite halvhjärtat från mitten av januari. Men nu ska jag försöka helhjärtat. Vi har bestämt, jag och Fredde, att vi inte ska äta något godis eller chips på en hel månad. Innan har vi har kört att bara äta det på fredagar eller lördagar men nu försöker vi lite extra. Får se hur det går, vi räknar från i går så vi har ju iallafall klarat en dag...
  och till det här med träningen. Fredde försöker ju också gå ner i vikt och han är jätte duktig på att träna men det är inte jag. Tiden finns inte alltid till och så vidare. igår när vi pratade lite om det så sa jag:
- Jag försöker iallafall gå ut och gå en promenad en gång i veckan.
Då börjar Fredde skatta  och jag frågar varför han skrattar och han svarar.
- Du brukar ju säga att jag aldrig skattar åt dina skämt så jag gjorde det nu.
Det var INGET skämt...


Idag har jag varit ute på en promenad!


//Cajza

1 kommentar:

  1. Tänk inte, gå bara ut! Så tänker jag när jag ska ut o springa. Man vet ju säkert att man ångrar aldrig sig efteråt! Lycka till!

    SvaraRadera