lördag 18 februari 2017

Vattenpölar och semlor

   Abbe och jag är ju hemma själva hela helgen så idag åkte vi till Emmislöv och hälsade på mormor och morfar. Linnéa, Martin och barnen var också där på besök så Abbe fick leka lite med sina kusiner. När jag kom dit så var det ingen hemma, så vi var ute lite och hoppade i vattenpölar och lekte med bollar. Sen fick jag ringa och fråga var dem var och då var de på loppis och skulle snart komma hem. Vi gick då in och gjorde lite lunch, pastagratäng, blev uppskattat av alla (tror jag iallafall). Sen busade vi massor, pratade skit och åt semlor. 
   Efter fikat åkte Abbe och jag hem och lagade mat. Eller ja vi kokade ris för korvstroganoff var redan klar bara att varma på. Vi har även sorterat några av Abbes leksaker, som han har i vardagsrummet. La dem i en låda som åkte upp på hans rum istället. Börjar bli för mycket att ha här ner tycker jag. 
  Imorgon väntar ännu en dag i paradiset och vi får se vad dagen har att erbjuda.

Superkul med vattenpölar!

Abbe tittar ut på alla småfåglar i busken. 
//Cajza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar