onsdag 23 december 2015

Julgran

  Igår tog vi in julgranen. Jag har sagt att vi inte ska ta in den fören dagen innan julafton men jag kunde inte vänta längre, den bara stod ju där ut och frös ändå så då kunde vi ju lika gärna ta in den. Abbe låg på golvet och tittade hela tiden när vi klädde den. Han undrade nog vad det var för konstig som vi höll på med. Vi har en ganska lite julgran för att den ska få plats bredvid tv:n. 
   Jul firandet blir inte riktigt som vi tänkt oss i år. Det var meningen att Freddes mamma och syskon skulle komma ner här och fira jul och sen skulle vi åka till min päron på juldagen och fira. Men svärmor blev sjuk så hon orkade inte köra så lång, så vi får fira jul hos mina föräldrar på julafton istället. 
Så i dag hade vi planerat att fixa och trixa med all julmat men eftersom ingen kommer så behöver vi inte det. Istället åkte Fredde till Kalmar för att hämta vår nya raggarbil som vi köpt. Han skulle egentligen hämtat den på lördag men jag tyckte att det var ju bättre att han hämtade den idag när vi ändå inte hade något planerat.

//Cajza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar