fredag 4 december 2015

En gammal goding

   När jag var mindre så brukade min syster Tesan gör en rätt som jag älskade väldigt mycket. Kyckling i ost och vinsås med ris till. Jag bara älskade den rätten och jag har tjatar på henne att hon ska gör den igen, men jag vet inte varför men hon vägrar... så jag tog saken i egna händer och gjorde den själv. Den smakade inte likadant men nära där på. Fredde tyckte den var jättegod.
  Jag har även bakat bröd och kladdkaka idag, plus att jag har städat huset. Så min dag har varit ganska händelserik. Men ett avsnitt Skilda världar och lite bus på golvet med Abbe har jag givetvis hunnit med.
  Ikväll var det dags för den årliga Idol finalen och jag hajade på Martin och det var han som vann tillslut. Men när jag såg att Tommy Körberg kom in på scen och börja sjunga sa jag till Fredde att honom skulle vi rösta på istället... hahah

//Cajza

1 kommentar:

  1. Abbe verkar också vara i bästa fredagsstämning! En vacker dag ska jag göra kyckling i ost- och viss, så du kan återuppleva din barndom. :-)

    SvaraRadera