torsdag 5 februari 2015

ordning och redan

Jag är en person som i teorin har väldigt ordning och redan, allt har sin plats och allt står snyggt och prydligt. Men tyvärr så funkar det aldrig i praktiken för att jag är så himla slarvig. Jag tycker inte om att städa och så men älskar när det är städat och fint. Men jag har svårt att få loss tummarna. Men det bästa som funkar för mig är att skriva "att göra"- listor. Jag skriver en  lista på allt som måste göras och sen bockar jag för det steg för steg. Tyvärr brukar det sluta med att en punkt alltid blir kvar, det som är tråkigast att göra och så tänker jag - jag gör det sen. Men jag gör mitt bästa och så har jag en snäll sambo som brukar slutföra listan till mig. Häromdagen stod det på listan att städa i sovrummet. Det behövdes verkligen, speciellt på mitt smyckes/parfym bord. Så det blev ett par maskiner tvätt och lite dammande sen såg det fin ut igen i rummet.

//Cajza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar