onsdag 17 oktober 2012

Tysklans- Sverige

Tyskland- Sverige matchen är ju det som alla talar om i dag så då får väl jag också göra det. Igår var det ju denna berömda match som alla trodde att Svenskarna skulle förlora med som konstigt nog slutade oavgjort. Men det roliga i detta är att min faster från Tyskland nu är på besök och medans hon, min andra faster( och massa andra inrednings galna flickor små) var hos Linnéa på Inredningsparty passade far, Martin och fastrarnas män på att titta på fotbollen hemma hos oss. Så när jag åkte så tänkte jag:
- Stackars tysken han kommer inte få det lätt i kväll nu när han är ensam tysk bland fotbollstokiga svenskar.
 Men då sa min mor:
- Det är nog de andra som inte får det så lätt.
Det slutade (dock) med att ingen vann... Tokigt?!
Idag har jag varit på praktiken som vanligt. Det var lika roligt och lärorikt som det brukar. Fast idag lite mer. För idag gjorde jag en äppelkaka närmare bestämt "Mannerströms äppelkaka" och jag fick äran att prov gör den för första gången på Fredholm. Resultatet blev en mumsig äppelkaka!
Här hittar ni receptet!


//Cajza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar