måndag 12 oktober 2015

Kycklingryta

  Igår lagade jag kycklinggryta med pasta och idag blev det rester till mig. Den var lika god idag som igår fast i dag kokade jag broccoli att ha till. Jag brukar ju inte lägga ut recept så ofta så jag tänkte att jag gör det idag

Kycklinggryta

¤ 500g kycklingfilé
¤ 1 st gullök
¤ 1 st vitlök
¤ 1 packet bacon
¤ 1 tsk kycklingkrydda
¤ salt och peppar
¤ 1 msk kycklingfond
¤ 1 msk tomatpuré
¤ 2 msk mango chutney
¤ 1 msk sweet chili sås
¤  400 ml kokosmjölk
¤ 3 skivor inlagd ananas

Gör så här:

¤ Fräs löken i en stekgryta tillsammans med vitlöken
¤ Tärna kycklingen och baconen och stek tillsammans med löken
¤ Krydda med kycklingkrydda, salt och peppar
¤ Tillsätt kycklingfond och tomatpurén, mangon chutneyn, sweet chilin och låt steka tillsammans en stund.
¤ Tillsätt till sist kokosmjölken och ananasen och låt små koka i ca 15 min
¤  Under tiden som grytan kokar så koka pasta, ris, potatis, broccoli eller något annat gott till. 
¤ Ät och njut av en god gryta!


Igår
Idag

//Cajza






1 kommentar: