söndag 26 maj 2013

Rabarber och v70!

Idag var det ju mors dag och jag visste inte riktigt vad jag skulle ge till min kära mor. Så jag bestämde mig för att prova att gör rabarbermarmelad. Jag gjorde en marmelad med vanilj i och den blev mycket god och lade den i en fin  burk och gav henne. Jag tror hon blev glad för det. 

Rabarbermarmelad med vanilj
400g rabarber
1 st vaniljstång
300g syltsocker

* Skala och skiva rabarbern och smält dem tillsammans med vaniljstången i en gryta på svag värme i ca 15 minuter.
* Häll i syltsocker och koka kraftigt under omrörning i 10 min. 
* Ta ur vaniljstången och skrapa ur fröna och lägg i marmeladen och blanda runt.
* Häll upp i en burk.
*Njut!

Sen var jag och Fredrik och köpte en bil. En V70! Har haft den i en timme och älskar den redan!



//Cajza

1 kommentar:

  1. Marmeladen var mycket god så tack Cajsa/ Kram mor.

    SvaraRadera