torsdag 27 december 2012

Julklappar

Idag har Fredrik jobbat hela dagen så då har jag passat på att leka lite med mina julklappar. Jag blev väckt i morse vid halv tio att Svea var kissnödig och ville ta sin morgon promenad. Efter den var det dags för en stadig frukost med yoghurt och gorovbröds macka med rödbetssallad. Sen begav sig jag och Svea ut till Emmislöv för en långpromenad med Linnéa, Ängla och Wilda. Det är inte så lätt att gå ut och gå med vagn och en nyfiken valp som vill springa över allt. Men efter en runda på halv timme som egentligen tar en kvart så var vi hemma igen. Där åt vi julkorv och dillsås, väldigt gott. Sen har jag bara suttit i soffan med Svea och en bok som jag fick i julklapp. Femtio nyanser av mörker heter den. Det är fortsättningen på förra boken jag läste. Så en dag med mycket bus och mys ska vi nu äta middag.

1 kommentar: