onsdag 19 oktober 2011

Koka vatten!

Det har aldrig varit roligare eller intressantare än nu att koka vatten... eller?
Källan fick idag sin nya spis och det går hur snabbt du vill att koka upp vatten, man hinner knappt blinka.
När spisen var in kopplad och klar för prov, stod vi där fyra stycken och tittade på en gryta med vatten som kokade upp. Inte jätte mycket att gör i dag som ni kanske märker. Men roligt har vi.
I morse när jag vaknade var det helt vitt ute och jag älskar det. Snö är så härligt, dock började det precis regna så det är lite trist.

Ikväll står det naturkunskap och BSF på schemat!

// Cajza

p.s kommer bild på spis och snö senare...

2 kommentarer:

  1. Man måste hitta de små glädjorna i livet :) Jag fick tänka lite på vad BSF var, men nu har jag knäckt det. Själv har jag bakat bullar med värmlänsk havrekraft i och syltkakor. Vi ses snart!

    SvaraRadera
  2. Är det med det havresaken vi köpte i somras?:)
    snart ses vi ja:) puss och kram

    SvaraRadera