torsdag 22 september 2011

Minnena kommer tillbaka!

Sitter och tittar på utsikten på min rast och tänker på gamla minnen. Nämligen ett speciellt om kola kakor.
När jag var en liten flicka så älskade jag kola kakor och när vi var på ett kalas hos min kära faster satt jag bredvid henne vid fikabordet. och när jag ätit upp min kaka sträckte jag ut min lilla flickhand och nallade hennes kola kaka oxå. Hon blev förvånade då och trodde att hon glömt att ta en. Där satt jag bredvid och log och åt min andra kola kaka. 
Och idag har jag bakat kola kakor :)

//Cajza  

4 kommentarer:

  1. Det var tider, det! När du var liten flicka o älskade fasters kolakakor. Fats det gör du väl fortfarande? :) Puss o kram!

    SvaraRadera
  2. Förresten, kan du inte ta lite bilder från insidan av hotellet också. Gärna en ren också, men den behöver inte var inne på hotellet :)

    SvaraRadera
  3. Kan undra vilken faster det var? Men jag vet en
    som har bakat många kolakakor.Men detta minne har jag inte kvar. vad kan det bero på. Antingen har du fler kolakaksbakande fastrar eller är jag gammal och glömsk.Hoppas du har det bra och vilken tur att du fick baka kolakakor så du kan känna dej hemma.Kraam faster K

    SvaraRadera
  4. Faster K, det är du som är fastern. Ska jag vara ärlig kommer inte jag häller ihåg det, men jag har fått det berättat för mig. Jag har det mycket trevligt här uppe i norr.
    Jag ska lägga ut några bilder snart.
    Kram

    SvaraRadera